Wielu naszych klientów, jak i innych użytkowników wciąż korzysta ze starszych systemów Windows, które obecnie nie mają już wsparcia technicznego ze strony Microsoft. Co to oznacza? Aktualizacje pomagające chronić urządzenie nie są już dostępne dla tych systemów. Sam Microsoft zaleca jak najszybsze przejście na system Windows 11. W Varico z doświadczenia wiemy, że użytkownicy mają obawy, aby przejść na nowszy system, gdyż wiąże się to z przeniesieniem wszystkich obecnych danych, najczęściej na nowe urządzenie. Dlatego postanowiliśmy wyjść temu naprzeciw i zaoferować naszym klientom nową usługę wymiany sprzętu i bezpiecznego przeniesienia danych na urządzenie z nowym, wspieranym systemem Windows. Więcej o nowej usłudze na końcu artykułu.
Koniec wsparcia technicznego od Microsoft
Przypomnijmy, że Microsoft zakończył całkowite wsparcie dla systemu Windows 7 dnia 14 stycznia 2020 roku, a dla Windows 8.1 – 10 stycznia 2023 roku. To wtedy przestał dostarczać aktualizacje bezpieczeństwa, poprawki błędów oraz wsparcie techniczne dla tych wersji systemu operacyjnego. W praktyce dla użytkowników oznacza to:
- Brak aktualizacji bezpieczeństwa: Po zakończeniu wsparcia, Microsoft nie publikuje już aktualizacji bezpieczeństwa, które chronią przed nowo odkrywanymi zagrożeniami i lukami w zabezpieczeniach. Użytkowanie systemu bez tych aktualizacji znacząco zwiększa ryzyko ataków hakerskich, infekcji wirusami i innymi problemami bezpieczeństwa.
- Brak poprawek i aktualizacji oprogramowania: Microsoft również przestaje wydawać jakiekolwiek poprawki, które naprawiają błędy w systemie operacyjnym. Użytkownicy mogą napotkać problemy z niektórymi funkcjami lub niestabilnością systemu, na które nie będą już dostępne oficjalne rozwiązania.
- Brak wsparcia technicznego: Firma Microsoft nie oferuje już oficjalnego wsparcia technicznego dla tych systemów, co oznacza brak możliwości kontaktu z pomocą techniczną firmy w celu rozwiązywania problemów, czy uzyskania porad dotyczących systemu.
Co więcej, 14 października 2025 roku Microsoft zakończy również wsparcie dla systemu Windows 10.
Dlaczego wsparcie dla starszych systemów Windows wygasa?
Zakończenie wsparcia dla starszych systemów operacyjnych Windows jest częścią standardowej polityki cyklu życia oprogramowania firmy Microsoft. Do głównych powodów, dla których Microsoft kończy wsparcie, możemy zaliczyć:
- Innowacje technologiczne: Technologia rozwija się bardzo szybko, a nowe systemy operacyjne są zaprojektowane, aby oferować nowe funkcjonalności i lepsze zabezpieczenia. Kontynuowanie wsparcia dla starych systemów może ograniczać innowacje i rozwój nowszych produktów.
- Bezpieczeństwo: Nowe systemy operacyjne zawierają ulepszone funkcje bezpieczeństwa, które lepiej chronią przed współczesnymi zagrożeniami cybernetycznymi. Z czasem staje się coraz trudniej utrzymać bezpieczeństwo starych systemów, które nie zostały zaprojektowane z myślą o nowych rodzajach ataków.
- Zasoby: Wsparcie dla każdego systemu operacyjnego wymaga znacznych zasobów, w tym zespołów inżynierów do utrzymania, testowania i tworzenia aktualizacji. Skupienie tych zasobów na nowszych systemach pozwala Microsoftowi efektywniej rozwijać i poprawiać swoje produkty.
- Rynek: Z biegiem czasu mniejsza liczba użytkowników korzysta ze starych systemów operacyjnych, co sprawia, że dalsze inwestowanie w te systemy staje się mniej opłacalne.
Przejście na nowszy system i przeniesienie danych w Varico
W ostatnim czasie coraz więcej klientów pyta naszych Doradców o usługę przeniesienia danych na urządzenia z nowszym systemem Windows. W związku z tym zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiej usługi do naszej oferty. Usługę wyceniamy indywidualnie i dopasowujemy do potrzeb klienta. Poszczególne etapy usługi wyglądają następująco.
- Na początku wspólnie z klientem analizujemy i dobieramy odpowiedni sprzęt (nowy lub poleasingowy). Następnie Doradca szczegółowo omawia z klientem zakres przeniesionych na nowe urządzenie danych. Na podstawie tych informacji przygotowujemy spersonalizowaną propozycję usługi.
- Po zaakceptowaniu przygotowanej oferty przez klienta, Doradca IT składa zamówienie na wybrane urządzenie do Varico. Po otrzymaniu urządzenia zajmuje się jego konfiguracją, w tym instalacją niezbędnych aplikacji oraz transferem danych. Następnie sprzęt wysyła do klienta.
- Po dostarczeniu urządzenia do klienta nasz Doradca IT zdalnie kończy proces przenoszenia danych, aby klient mógł bezproblemowo korzystać z nowego urządzenia.
Na koniec klient sprawdza, czy wszystko zostało przeniesione poprawnie i czy może pracować na nowym urządzeniu. Po zatwierdzeniu usługa zostaje zakończona. Dzięki temu klient może bezpiecznie i sprawnie pracować na nowym urządzeniu ze wspieranym przez Microsoft systemem Windows 11. Co ważne! Pełne wsparcie z naszej strony zapewniamy na każdym etapie realizacji usługi.
Nowa usługa Varico – przeniesienie danych ze starszych systemów Windows
Tak jak już wspomnieliśmy, usługa jest wyceniana indywidualnie i dostosowywana do potrzeb i preferencji klienta. Może obejmować:
- doradztwo oraz zakup sprzętu z najnowszym systemem Windows 11 po akceptacji klienta,
- bezpieczne przeniesienie danych na nowe urządzenie po konsultacji z klientem,
- przeniesienie wszystkich niezbędnych aplikacji do pracy użytkownika,
- pełne przygotowanie wybranego sprzętu wraz z przeniesionymi danymi do pracy,
- doradztwo dotyczące zabezpieczenia danych. Należy pamiętać, że niezależnie od sprzętu, przechowywane na urządzeniu dane powinny być zawsze zabezpieczone i archiwizowane,
- komfort i pewność, że proces przeniesienia danych przebiegł pomyślnie.
Wszystko odbywa się sprawnie, bezpiecznie. Zgodnie z wytycznymi i preferencjami klienta.
Jeżeli zainteresowała Cię nasza usługa zakupu sprzętu i przeniesienia danych skontaktuj się z nami! Telefonicznie pod nr 52 322 32 08 lub mailowo na adres serwis@varico.pl. Nasi Doradcy zawsze chętnie pomogą i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania.