Warsztaty z Design Thinking
W sobotę 24 czerwca w ramach Dni Doradcy odbyły się warsztaty z Design Thinking. Design Thinking to sposób rozwiązywania problemów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług. Pracownicy Centrum Klienta Biznesowego z Bydgoszczy i Poznania spędzili popołudnie w 4Innovation Room, gdzie wspólnie przeszli przez sześć etapów procesu tworzenia:
- EMPATIA – odkrywaliśmy realne potrzeby i motywacje użytkowników
- SYNTEZA – wyciągaliśmy wnioski z badania użytkowników. Zdefiniowaliśmy wyzwanie projektowe.
- GENEROWANIE POMYSŁÓW – wygenerowaliśmy jak najwięcej pomysłów na rozwiązanie problemu naszego użytkownika.
- PROTOTYPOWANIE – dokonaliśmy selekcji pomysłów. Z łatwo dostępnych materiałów i narzędzi (offline i online) wykonaliśmy interaktywny prototyp.
- TESTOWANIE – przetestowaliśmy nasz prototyp i wprowadziliśmy ewentualne poprawki.
- WDROŻENIE – udoskonaliliśmy wypracowane rozwiązanie i wdrażamy je w życie.
Pracowaliśmy w trzech czteroosobowych zespołach. Warsztaty uświadomiły nam istotę każdego etapu procesu projektowego oraz pokazały, jak można dojść do upragnionego sukcesu. Wszyscy wróciliśmy uśmiechnięci i z nowymi pomysłami w głowach, gotowi do działania. Poniżej krótka relacja z warsztatów.