Uczymy się tworzenia nowych produktów i usług

Warsztaty z Design Thinking

W sobotę 24 czerwca w ramach Dni Doradcy odbyły się warsztaty z Design Thinking.  Design Thinking to sposób rozwiązywania problemów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług. Pracownicy Centrum Klienta Biznesowego z Bydgoszczy i Poznania spędzili popołudnie w 4Innovation Room, gdzie wspólnie przeszli przez sześć etapów procesu tworzenia:

  • EMPATIA – odkrywaliśmy realne potrzeby i motywacje użytkowników
  • SYNTEZA – wyciągaliśmy wnioski z badania użytkowników. Zdefiniowaliśmy wyzwanie projektowe.
  • GENEROWANIE POMYSŁÓW – wygenerowaliśmy jak najwięcej pomysłów na rozwiązanie problemu naszego użytkownika.
  • PROTOTYPOWANIE – dokonaliśmy selekcji pomysłów. Z łatwo dostępnych materiałów i narzędzi (offline i online) wykonaliśmy interaktywny prototyp.
  • TESTOWANIE – przetestowaliśmy nasz prototyp i wprowadziliśmy ewentualne poprawki.
  • WDROŻENIE – udoskonaliliśmy wypracowane rozwiązanie i wdrażamy je w życie.

Pracowaliśmy w trzech czteroosobowych zespołach. Warsztaty uświadomiły nam istotę każdego etapu procesu projektowego oraz pokazały, jak można dojść do upragnionego sukcesu. Wszyscy wróciliśmy uśmiechnięci i z nowymi pomysłami w głowach, gotowi do działania. Poniżej krótka relacja z warsztatów.