Od 1 stycznia deklaracje PIT tylko elektronicznie

Przygotuj się do zmian w prawie z Varico

Od 1 stycznia przedsiębiorcy zatrudniający powyżej 5 pracowników oraz biura rachunkowe będą musiały wysyłać do urzędów skarbowych deklaracje CIT-8, IFT-2, PIT-11, PIT-8C, PIT-R oraz PIT-40 wyłącznie w formie elektronicznej.

PIT

Słyszałeś już o tym, że z początkiem przyszłego roku wchodzą w życie przepisy określające nowe zasady składania przez płatników większości deklaracji, informacji oraz zeznań, która wymusi na przedsiębiorcach przesyłanie deklaracji wyłącznie przez Internet? Co niezmiernie ważne, aby móc wysyłać dokumenty poprzez kanał e-Deklaracji musisz posiadać e-podpis. – Tomasz Jakwbanku

Do nowych przepisów muszą dostosować się przede wszystkim podmioty, które do tej pory w ogóle nie wysyłały deklaracji przez Internet (z pomocą kanału e-Deklaracje), ale zmiany muszą wprowadzić również te firmy, które obecnie korzystają z systemu e-Deklaracje, lecz nie mają funkcjonalności pozwalającej zbiorczo wysyłać dokumenty (e-podpis) poprzez ten kanał.

Złożenie deklaracji, informacji oraz rocznego obliczenia podatku w niewłaściwej, tj. papierowej formie będzie dla administracji skarbowej równoznaczne z ich niezłożeniem, co podlega karze grzywny (ustawa z dnia 10.09.1999 r. Kodeks karny skarbowy Dz. U. z 2014 r. poz. 312).

Nie daj się zaskoczyć i przygotuj się do nowelizacji ustawy już teraz!

Pracując w programach Varico możesz e-wysłać swoje deklaracje. Pamiętaj, że korzystanie z e-Deklaracje to najszybszy i najprostszy sposób złożenia zeznania rocznego.

Zaopatrz się w e-podpis

W dokumentach składanych elektronicznie będzie wymagany podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. My Ci w tym pomożemy, ponieważ oferujemy specjalne rozwiązanie, jakim jest oferta łączona na sprzęt do składania elektronicznego podpisu, jego instalację oraz szkolenie z zakresu jego wykorzystywania. Więcej informacji nt. podpisu elektronicznego znajdziesz tutaj.

Przejdź na wersje Ekspert programów Varico

Tylko wersja Ekspert daje możliwości masowego podpisywania i wysyłania e-Deklaracji. Jest to o wiele szybszy mechanizm, który pozwala zaoszczędzić Tobie czas i nakład pracy. Program wysyła wszystkie e-Deklaracje zbiorczo bezpośrednio na bramkę ministerstwa oraz z możliwością pobrania UPO dla każdego wysłanego dokumentu. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewność wysyłki e-Deklaracji w terminie. Zachęcamy  do kontaktu z Doradcą Biznesowym w celu poznania szczegółów oferty.