Dzień na U, czyli jak firmy dbają o zdrowie swoich pracowników

dzień na U varico

Dzień na U to dzień, którego potrzebuje każdy z nas, by potwierdzić swoje zdrowie. Część bierze z tego powodu wolne w pracy, a niektórzy szukają zastępstwa. Są jednak tacy, w stronę których pracodawcy zrobili ukłon. Jest to grupa prawie 30 000 pracowników zatrudnionych w 32 różnych firmach, które przystąpiły do programu Dzień na U. Każda z nich zapewnia zatrudnianym osobom dodatkowy czas wolny na potwierdzenie zdrowia w badaniach profilaktycznych. Kiedy przypada ten dzień? Każdy ustala sobie tę datę sam.

Dzień na U to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, której celem jest zachęcenie do regularnego potwierdzania zdrowia. Fundacja pragnie, by profilaktyka stała się nawykiem Polek i Polaków i by żadne wymówki nie stały na drodze wykonywaniu corocznych badań. Ułatwieniem w budowaniu takiego przyzwyczajenia są praktyki wprowadzane przez firmy. Te, które zdecydowały się na przystąpienie do Programu Dzień na U, zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Tym samym znika wymówka braku czasu, po którą sięga wiele osób, przekładając badania z roku na rok.

– Wiemy z wielu badań, że jedną z wymówek do niebadania się jest brak czasu. Dlatego, jako firma, która od lat edukuje Polaków w temacie zdrowia i angażuje się w akcje profilaktyczne, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Dnia na U i tym samym umożliwienie naszym pracownikom wykonania badań w czasie pracy. Chcemy pokazać, że nie ma nic ważniejszego niż troska o własne zdrowie, a taki dzień powinien stać się dla nas coroczną tradycją – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Rzecznik Prasowy Nationale-Nederlanden.

Dzień na U to program, który obowiązuje w 32 firmach i dotyczy prawie 30 000 pracowników. Avon jest pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła Dzień na U dla wszystkich swoich pracowników, zarówno w biurze w Warszawie jak w fabryce oraz centrum dystrybucyjnym w Garwolinie. Jesteśmy szczególnie dumni, że jako pierwsza firma w Polsce, wprowadziliśmy „Dzień na U” – dodatkowy dzień wolny na badania profilaktyczne dla wszystkich pracowników naszych spółek, zarówno biura warszawskiego, jak i fabryki. Za polskim przykładem poszło także 21 rynków Avon, wprowadzając „Day for U” w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię Dzień na U, a od tego roku również w Nationale-Nederlanden, które dołączyło do partnerów kampanii.

Wśród firm z Dniem na U znajdują się również: Alior Bank, Aurero, Baltic Control, Bee Talents, Big Picture, Broadway Beauty, Bridgestone, DHL Express Poland, Digitalx, Gizmi, Grupa ANG S.A. (dawniej ANG Spółdzielnia), Grupa naTemat, HSS Work, Ilabo, Infemini Medi Home, Leonardo Hotels, MIYA Cosmetics, newonce, PHD Media Direction, Reckitt, RRG Warszawa, Setapp, SIX Global Services AG S.A., SolveQ, „Społem” Tarnowska Spółdzielnia Spożywców, Travelist, Urząd m.st. Warszawy, Varico. Avon to jedna z firm, która obok Bridgestone i Reckitt, wprowadziła Dzień na U również w oddziałach w innych krajach europejskich.

Rosnąca popularność programu Dzień na U pokazuje, że w ostatnich latach kompleksowe podejście do zdrowia zatrudnionych zajmuje wysokie miejsce wśród priorytetów pracodawców i staje się niemal trendem. Odpowiednia opieka przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pracowników, co z kolei gwarantuje większe zaangażowanie i efektywność ich działań.

Również ci, którzy poszukują pracy, coraz częściej zwracają uwagę na pozamaterialne benefity wynikające z zatrudnienia. Jednym z nich jest właśnie zapewnienie odpowiedniej opieki zdrowotnej. Aspekt ten niezaprzeczalnie daje poczucie zaopiekowania oraz bezpieczeństwa, a co za tym idzie, jest punktem, który ma ogromny wpływ na atrakcyjność danej firmy.

Zarówno zaangażowanie pracodawców w działania prozdrowotne, jak i kształtujące się potrzeby pracowników, tworzą obiecującą wizję dla przyszłości rynku pracy, który wypełni się odpowiedzialnymi zleceniodawcami oraz zmotywowanymi, posiadającymi poczucie bezpieczeństwa oraz zaopiekowania zatrudnionymi.

Do programu Dzień na U może przystąpić każda firma, która chce wesprzeć swoich pracowników, zapewniając im możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy. Więcej informacji na: https://www.raknroll.pl/wspolpraca-z-biznesem/dzien-na-u/

#dziennaU #potwierdzamzdrowie

***

Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!: Zmieniamy schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działamy na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomagamy przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzymy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Mówimy o raku rzeczowo i odważnie, przełamujemy tabu, uświadamiamy. Udało nam się stworzyć nową jakość w sposobie mówienia o chorobie w przestrzeni publicznej. Wobec rosnącej skali problemu, utrudniamy życie rakowi. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień.

Fundacja Rak’n’Roll powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji. Więcej informacji na stronie: www.raknroll.pl

Avon Kontra Rak Piersi: Kampania Avon Kontra Rak Piersi działa w Polsce już od 1998 roku i jest jedną z największych inicjatyw poświęconych profilaktyce raka piersi w kraju. Celem akcji jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. Zachęcamy do regularnego badania, aby potwierdzić zdrowie swoich piersi. Do 2021 roku firma Avon dofinansowała już 58 tys. badań USG w Gabinetach z Różową Wstążką. Co roku firma przekazuje na ten cel ponad 500 tys. zł. Kampanię Avon Kontra Rak Piersi można wspierać przez cały rok, kupując produkty z Różową Wstążką. Całkowity dochód z ich sprzedaży przeznaczony jest na realizację kampanii Avon Kontra Rak Piersi.

Nationale-Nederlanden jest częścią holenderskiej Grupy NN, z której usług korzysta około 18 mln klientów na całym świecie. W Polsce działa od 1994 roku i jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. Oferuje różnorodne produkty zabezpieczające finanse i zdrowie klientów w ramach czterech spółek: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń oraz Nationale-Nederlanden Powszechne Towarzystwo Emerytalne. W 2022 roku Nationale-Nederlanden zakończyło przejęcie spółek MetLife w Polsce, umacniając swoje trzecie miejsce na rynku ubezpieczeń. Firma jako odpowiedzialna społecznie instytucja angażuje się również w różnego rodzaju działania pomocowe i edukacyjne, które stanowią integralną cześć strategii.