10 zasad strategii tworzenia e-sklepu
Branża e-commerce rozwija się coraz dynamiczniej na całym świecie. Nie można zaprzeczyć faktom, że posiadanie e-sklepu zachęca klientów, a co za tym idzie przynosi dochody. Dlatego też warto zwiększyć swoje szanse na rynku otwierając e-sklep. Zastanawiasz się jak to zrobić i na co zwrócić uwagę? Specjalnie dla Ciebie omawiamy 10 zasad, które rozwieją Twoje wątpliwości.
1. Wyróżniaj się
Postaw się w roli konsumenta. Zastanów się czym właściwie się wyróżniasz, jaki jest Twój USP (unique selling point) i dlaczego klient miałby wybrać właśnie Twój e-sklep?Przeanalizuj swoje mocne oraz słabe strony i skup się na tym czego oczekuje osoba odwiedzająca Twój e-sklep.
2. Zamieść zdjęcia
Rzeczywiste przedstawienie produktu to podstawa. Klienci chcą dokładnie zapoznać się z produktem przed zakupem. Zadbaj o zdjęcia produktu z różnych perspektyw, tak by wszystkie szczegóły były widoczne. Nie zapomnij o detalach np. zamki i zapięcia! Świetny rozwiązaniem są też zdjęcia 360° dzięki którym klient sam może zdecydować który element produktu chce obejrzeć.
3. Podziel produkty na kategorie
Podział sprzedawanych produktów nie tylko pozwoli klientowi na łatwiejsze odszukanie produktu, który go interesuje, ale też przyspieszy proces sprzedażowy. Dobrze sprzedający się produkt to produkt, który łatwo znaleźć.
4. Umieść opisy produktów
Zadbaj o szczegółowe opisy sprzedawanych produktów. Ważne jest by klient znalazł tam wszelkie niezbędne informacje takie jak dostępne kolory, rozmiary, skład, pojemność czy wymiary – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Dobry opis to taki, który nie wymaga zadania dodatkowych pytań.
5. Pomyśl o obsłudze klienta
Poinformuj klienta w jakich godzinach i w jakie dni dostępni są pracownicy, którzy mogą mu pomóc. Zamieść informację jaki jest czas oczekiwania na odpowiedź. Warto również udostępnić klientowi kilka różnych kanałów komunikacji tak by mógł zarówno zadzwonić, jak i napisać maila.
6. Zadbaj o czas wysyłki
Podstawowa zasada: im szybciej tym lepiej. Postaraj się o określenie dokładnego czasu wysyłki i go przestrzegaj. Standardem staje się umożliwienie klientowi śledzenia nie tylko jego zamówienia, ale również przesyłki. Pamiętaj o granicach tolerancji klienta. Jeśli obiecujesz, że dostarczysz produkt na dany dzień to musi on się znaleźć u niego w domu, a nie w rękach kuriera.
7. Ustal standard paczki
Tutaj kluczowe znaczenie ma nie sam produkt, ale wygląd paczki. Przyjemniej przecież dostać coś, co jest starannie przygotowane w każdym aspekcie, prawda? Zatroszcz się o spójną oprawę graficzną, wyjątkowe opakowanie i estetyczne zabezpieczenia. Nie zapomnij też, że każdy z nas lubi dostawać prezenty, podaruj więc klientowi niewielki gadżet czy cukierka.
8. Daj szansę kupić
Zastanów się czy istnieją jakieś produkty suplementarne pasujące do danego zamówienia. Na przykład jeśli sprzedajesz skórzane buty zaproponuj do nich pastę, sprzedając farbę zaproponuj pędzle, a do zakupu drukarki zaproponuj tonery. Warto je zaoferować klientowi jeszcze przed zakończeniem zamówienia.
9. Zapewnij o integracji płatności
Dla prawie 50% klientów główna motywacja do zakupów online to mnogość różnych opcji płatności. Zadbaj o to by płatności w Twoim e-sklepie były zintegrowane z różnymi usługami.
10. To co po sprzedaży
Ostatnią, ale nie najmniej istotną rzeczą jest posprzedażowa obsługa klienta. Kontakt nie powinien się kończyć w momencie zapłaty i realizacji zamówienia. Zapytaj klienta o jego opinię, niech sam powie Ci czy jest zadowolony z zakupów i co możesz poprawić. Dzięki temu będzie się czuł wyjątkowy i doceniony. Warto też zaoferować jakiś rabat, bo lojalny klient to skarb!
Zainteresowany? Możemy pomóc!